Žáci byli rozděleni do dvou menších skupin. V první skupině pod vedením paní Schulz byly děti vtaženy do říše německých písmenek, hlásek a slabik. Celé dění probíhalo za doprovodu melodie, rytmu a pohybu. Žáci si také zopakovali a rozšířili svou stávající německou slovní zásobu. Pojmenovávali obrázky a hledali je na větším plakátě, kde se také seznamovali s množným číslem jednotlivých podstatných jmen. Vzhledem k tomu, že paní Schulz je nejen výborná lektorka, ale hlavně rodilá mluvčí, byla pro naše malé žáky velikým přínosem.
V druhé skupince už bylo zapotřebí zapojit určité znalosti a dovednosti, a sice hlavně čtení a někdy i zručnost. Po krátkém úvodu se žáci přivítali během říkanky, poté došlo na německá slovesa.
Význam jednotlivých sloves byl upevňován za pomoci pohybu. Žáci tedy skákali, běhali, lyžovali nebo tancovali. V druhé části děti samy procházely jednotlivými stanovišti. Zde bylo potřeba si přečíst krátkou větu a splnit úkol. Naši prvňáčkové s čtením v německém jazyce právě začínají, a tak s malou dopomocí zvládli zadání přečíst, pochopit a udělat. Úkolem bylo třeba zalít květinu, něco vyfotit, zatlouct hřebík nebo spočítat jednoduché příklady.
Naše spolupráce se Základní školou německo – českého porozumění již probíhá od minulého roku. Byla pro nás velkým pomocníkem a inspirací v našich začátcích s německou třídou a věřím, že spolupráce bude pokračovat i nadále.
Gabriela Pleskotová